reklama

Regulérny chat

Pár dní tu máme Diskusiu(beta) a v rámci nej ...regulérny chat. Tak čo, pozriem sa čo ľudí teší a čo trápi. Bolo toho veľa, ale mne padol do oka tento vstup.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Celkom presne si to už nepamätam, ale nejaký típek hľadal fotografiu vývratu buka aj s ,,koláčom". Vtipálek. Už vidím, ako niekto v lese robí fotky vyvrateného buka a okolo neho naaranžuje koláč... Našťastie, z ďalšieho textu vysvitlo, že ten koláč je vlastné koreňová sústava. Zaujímava metafóra, mne to až tak veľmi koláč nepripomínalo.Denne sa snažím urobiť aspoň 10 km na bicykli a cieľ mojej trasy je neistý. Keď vychádzam z brány, v podstate netuším, kam to bude dnes.Pred pár dňami to bolo tak isto. Bol som už na výpadovke z Prešova na Poprad, keď som si spomenul na ráno prečítaný chat. Aha, buka s koláčom sa zachcelo chlapkovi... a foťak, ako obyčajne, je v mojom pravom vrecku šušťakovej vetrovky. Zabočil som na Cemjatu - do školských lesov. Krásne hory, lesy a stúpanie po upravenej lesnej ceste tiež. Zaradil som takmer najľahší prevod a makam. Vrchol hory je ešte ďaleko, predzvesť svalovej horúčky čertovský blízko. Pľúca mi hrajú ako harmonika a moj orlí zrak hľadá vyvrátený buk s ,,koláčom."Do čerta aj s koláčom. Aj som ich pár videl, ale neboli na buku - kuku, kuku! Nie, nebola to kukučka, ale ďateľ. Tušim už mám z toho výkonu aj halucinácie. No a čo? Na čerstvom vzduchu a bez drog - fine. Som na vrchole...! Hory vážení a milí, hory dubovo-bukovej i hoci musím pripustiť, že sem tam bola šmrcnutá aj iná drevina, ale za to ja už nemôžem.A teraz pekne dolu kopcom. Ach, krása, krása... Mne Slovensko krása je... napísal bard slovenskej lyriky... a mal pravdu. Pribrzďoval som, aby mi tie pohľady dlhšie vydržali. Dobrá potreba ten buk s ,,koláčom", pomyslel som si, keď som sa kochal pohľadom na mokraď pokrytú kobercom záružlia močiarneho. Na protisvahu sa zase oslepujúco trblietali kvety iskerníka prudkého. Krása, krása... a ten fantasticky spev vtákov... Neviem prečo, ale mi prišlo na um ako som bol ako ...násť ročný za družbu na svadbe v susednej dedine a za družičku som mal spolužiačku, ktorá sa mi celkom páčila... Iši sme po chodníku...keď v tom: Nechápem ako a prečo a práve mne sa to muselo stáť, ale stalo sa. Kde sa vzala tam sa vzala, ale v momente aj na druhom poklope môjho saka stala nová, čerstvá a rozvoniavajúca ,,pokrejdka" (pierko). Ako je to možné, že pri určitej rýchlosti letu vtáka, gravitácii, smere vetra... to muselo pristať práve na mojom ľavom poklopci?! Neupokojilo ma ani to, že mi moja družička povedala, že mi to celkom svedčí. Ešte aj teraz sa červenám od hanby, keď si na to spomeniem. Zrazu, prrrrrrrr! Zbadal som vývrat buka s ,,koláčom". To bol kus. A ten koláč... Mal síce jednu maličkú chybičku - bol už zrezaný. No, veď típek nehovoril, že to tak nemôže byť a tak som urobil zábery z 3 strán a pre istou aj neďalekého vývratu duba, samozrejme tiež s ,,koláčom". Tiež bol zrezaný, ale ten rez bol ešte teplý. Náhlil som sa domov do kancľa k počítaču... Stiahol som to do dokumentov... som macher, ja som to dokázal! To bude prekvapenie pre típka blogéra..., ale e-mailovú adresu nie a nie na chate nájsť. Už bolo neskoro a tak som si povedal, že ráno je múdrejšie večera. Ráno som to zas nedokázal a tak som dal výzvu na chat, že kto to hľadal ten vývrat buka s ,,koláčom"... O pár hodín sa típek prihlásil. Mordoval som sa s tým asi hodinu a výsledok bol, že som poslal namiesto 6 záberov 2 krát ten istý. Chlapík pekne poďakoval... a tak som mu napísal, že ak mi povie postup, pošlem mu toho viac... Postup prišiel(odložil som si ho, ale to mu nehovorte) a ja som poslal toho oveľa viacej.Znovu poďakoval a pýtal sa, či nebudem písať z toho výletu do lesa článok, že rád by si ho prečítal. Odpísal som mu, že zatiaľ nie, ale už je hotový a tak vám ho hádžem na pľac.Foto nech vám pošle ten típek, ja to zatiaľ neviem, ale naučím sa, lebo kto neumí - ten učí!

Michal Lejko

Michal Lejko

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obycajny clovek, ktory vidi, citi, pocuje a snazi sa pochopit... Zoznam autorových rubrík:  spoločnostvieraHumornazory, komentareľudiaveda

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu