reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Michal Lejko

Michal Lejko

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obycajny clovek, ktory vidi, citi, pocuje a snazi sa pochopit... Zoznam autorových rubrík:  spoločnostvieraHumornazory, komentareľudiaveda

reklama

ľudia

Mamička, odpusť! -životný príbeh

Michal Lejko

Mamička, odpusť! -životný príbeh

Bývali sme v malej dedinke na Slovensku. Naša rodina, do ktorej okrem mňa patril aj môj o 10 rokov mladší brat, mala v dedine veľmi dobrú povesť. Boli sme vzorom. Dom aj dvor stále v čistote. Deti slušné, múdre a hlavne poslušné. Ak by sa mala autorita tej-ktorej rodiny posudzovať podľa toho, koľkokrát sa dostatala na jazyky dedinských klebetníc, pripadne do reči ohováračov oblastného formátu, čo bol už ten horší prípad, tak naša sa dostala na pranier iba raz, a to kvôli mne.

  • 7. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Jeden z najsilnejších zážitkov z detstva

Michal Lejko

Jeden z najsilnejších zážitkov z detstva

Išiel som v nedeľu poobede na ,,večurňu" /večiereň/ do cerkvi/greckokat. kostol/ a pred bránou bačika Janoška som našiel na zemi fajku. Veľmi dobre som ja vedel čia je to pipka /fajka/. Bola bačika Janoška. Nikto iný na ulici fajku nepoužíval. Zobral som ju a nemohol sa dočkať, kým večurňa skončí. Behom domov, prezliekol som sa a hybaj za chlapcami na Bankovo/nazor role/ ku kravám. /Len tak na okraj: Na výške v Nitre som mal spolužiaka zo Šariša a ten mi hovoril, že u nich sa nehovori behom, ale behotom... a ja mu na to a ako u vas hovoria pohybu skokom?/

  • 27. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Ta jeho pamäť...

Michal Lejko

Ta jeho pamäť...

Pamätam si veľa veci a to zo vzdialenej aj bližšej minulosti. Toto som si však ja nepamätal, ale Miťo - môj blízky sused, rodina a rovesník, ten si na to spomína akoby sa to stalo dnes.

  • 25. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Bol som ,,prvý sprayer" v bývalom Československu

Michal Lejko

Bol som ,,prvý sprayer" v bývalom Československu

Stalo sa to okolo roku 1960. V Nižnom Žipove/okr. TV/ bol gréckokatolícky odpust/hody/. Bolo priblížne 1. októbra. Počasie bolo veľmi teplé. V dome sme mali plno hostí. Po obede som sa s blízkym susedom, rodinou a rovesníkom tiež Michalom, ale stále-ba ešte aj dneska keď už má 50-ku nazývanom Miťo, hral pred ich ohradou na ceste. Pri terajšej ohrade bol veľký orech a pod ním veľká mláka plná blata. Treba podotknúť, že o blato na Galošu/časť dediny/ v tých časoch nebola nijaká núdza. Vyzuli sme sa, vykasali nohavice a začali sme sa robiť ,,kvasky"- niečo na spôsob miesenia cesta hohami. ,,Vymiesili" sme celkom kvalitné blatové cesto. Básnik by povedal:,,A čo ďalej, a čo s tým?" Miťov sused mal zvonku čerstvo vybielený dom... Až teraz si uvedomujem, že nás to lákalo ako teraz sprayerov láka každá čistá plocha. Spreje ešte neboli, ale kvalitný materiál sme mali pod nohami.

  • 23. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Čmeliak v rybníku

Michal Lejko

Čmeliak v rybníku

Bolo to v lete roku 1968. Otec ma poslal ako 12 ročného do krčmy po pivo. Všimol som si, že pri jednom stole sedel spravca štátnych majetkov s dvomi chlapmi v takom zvláštnom oblečení. Domyslel som si, že to budú asi tí páni, ktorí dopoludnia letecky - Čmeliakom, prihnojovali pšenicu štátnych majetkov v našej obci. Mojej pozornosti neušla ani skutočnosť, že popíjali tvrdý alkohol. Ich odvaha pravdepodobne pramenila z toho, že ich dopravaná hliadka nemohla zastaviť a dať im fúkať.

  • 19. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
Dopis do zahranicia

Michal Lejko

Dopis do zahranicia

Moj svagor, kmotor a brat mojej manzelky odisiel pracovat do cudziny. Tam na internete cita moje prispevky a zistil, ze pisem menej ako predtym. Napisal mi, aby som teda pisal viac jemu, ked som nevyuzity. Dnes som mu napisal druhy e-mail. Ked odchadzal, este mal zmysel pre humor...

  • 8. jún 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Dnes ma oslovilo

Michal Lejko

Dnes ma oslovilo

Ešte stále nevieme postaviť morálku nad politiku, vedu nad ekonomiku. Stále ešte nie sme schopní pochopiť, že jedinou skutočnou chrbticou všetkého nášho konania - ak má byť mravné - je z o d p o v e d n o s ť.

  • 22. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Fajčenie a zdravie - záver

Michal Lejko

Fajčenie a zdravie - záver

V 14 pokračovaniach som sa snažil podať veľmi stručné informácie o fajčení a jeho vplyve na zdravie človeka. Boli to informácie, ktoré schematicky zachytili túto problematiku v priebehu niekoľkých storočí. Najnovšie poznatky sa od tých uverejnených v podstate v málo čom líšia a preto ich nepovažujem za potrebné detailnejšie publikovať. Po zbežnom prezretí starších článkov kolegov blogérov som zistil, že sa problematikou fajčenia ako zlozvyku... dosť zaoberali najmä v diskusiach. Chápem fajčiarov a ich podráždené reakcie na tieto témy..., ale fakty nepustia... a bolo by veľmi pekné na sebe popracovať. Skôr či neskôr sa spoločnosť bude zaoberať touto problematikou až do takej miery, že fajčiari budú nútení za tento ,,luxus" platiť a to z viacerých hľadísk.

  • 20. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 217x
  • 5
Kto sa veľa pýta, veľa sa dozvie

Michal Lejko

Kto sa veľa pýta, veľa sa dozvie

Winstona Churchilla sa pýtal jeden známy novinár:

  • 14. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Regulérny chat

Michal Lejko

Regulérny chat

Pár dní tu máme Diskusiu(beta) a v rámci nej ...regulérny chat. Tak čo, pozriem sa čo ľudí teší a čo trápi. Bolo toho veľa, ale mne padol do oka tento vstup.

  • 14. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
Jednoducho Emil - pokračovanie 9

Michal Lejko

Jednoducho Emil - pokračovanie 9

Ako som sľúbil, tak som aj splnil. Po nejakom mesiaci som zavola Emilovi do Žakoviec znovu. Bol, aspoň podľa hlasu v telefóne, spokojný... a debatu ukončil tým, že sa chystá požiadať o vstup do rehole Františkánov...,,Emil to by bolo úžasné, ale to nie je také jednoduché. Až tam budeš sekať dobrotu minimálne rok, potom sa o tom môžeme porozprávať." Prišiel som jedného pekného večera domov zo služobnej cesty a už ma vo dverách čaká svokor s tým, že mám návštevu... Bol to Emil. Zvitali sme sa a všetko som veľmi rýchlo pochopil. Naši mu už dali večeru a on čakal iba na mňa. Artikuláciu už, alebo ešte, nemal 100% a zaschnuté chrasty na tvári a rukách mi tiež kadečo napovedali. ,,Tak čo Emilko, už je zase všetko po starom? Na Východe nič nového?" ,,Ale nie, vieš... z reči do reči, potrebujem 200 korun, lebo idem k mamke..." ,,Je mi ľúto Emil, moja odpoveď sa nezmenila, buď necháš alkohol... A dve stovky, ktoré som ti posledne dal a ktoré si mi sľúbil do 3 dní vrátíť... už nevracaj, ber to tak, že ti ich teraz dávam." Nebol nadšený a pritom to bol vyložene kšeft v jeho prospech. Niekedy je človeku fakt ťažko ulahodiť.

  • 12. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Kabat mojej babi

Michal Lejko

Kabat mojej babi

Na úvod, aby sme sa rozumeli uvediem na vysvetlenie, že kabat = skladaná(plisovaná) sukňa. Moja babka, z maminej strany, známa to rozprávkarka nosila tie kabáty a v nich mala všité z vnútornej strany vrecko.

  • 11. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 348x
  • 3
VÝZVA, VÝZVA, VÝZVA

Michal Lejko

VÝZVA, VÝZVA, VÝZVA

Vážení a milí čítatelia lejko.blog.sme.sk, vopred sa ospravedlňujem, že to riešim takto, ale nič lepšieho mi nenapadlo. Viete, že sa dosť venujem uverejňovaniu vtipov - pre môj psychologicko-humoristicko-zábavno... proste výskum, ale: V diskusii mojej rubriky: vtipy sa vyskytlo aj pár názorov (asi 3?), že by som to mal ukončiť... a podať sľúbenú správu. Názor pána kolegu m e e l e k a by ma v tejto súvislosti zvlášť zaujímal. No pridať sa môžete všetci, ktorí to rádi čítate, aj keď sa vám to nepáči... Čo ak by z toho vznikla nová vec na blogu.sme? Všetci predsa môžete prispieť svojou troškou do mlyna zábavy, humoru... do jednej zo stránok nášho veselého,

  • 10. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 178x
  • 23
Rozprávka mojej babičky

Michal Lejko

Rozprávka mojej babičky

Ja aj s mojou mladšou sestrou sme zaspávali s babkou. Keď sme boli cez deň ako tak dobrí, babka nás uspávala rozprávkou: -No ta chtoru mam neška hutorec(hovoriť)? Scece o koňskim kopitku, abo o pačku dohanu(baliček tabaku)? -Ta povice o koňskim kopitku, povedala sestra. -Ne, ja scem o pačku dohanu, zakontroval som. -No ta še dohvarce(dohodnite), povedala babka. -Ta naj budze o koňskim kopitku, zaznelo dvojhlasne. -Nooo, ale o pačku dohanu kraša... -Ta hutorce o pačku dohanu, zaznelo znovu dvojhlasne.

  • 10. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Pomáhal som pri učení deťom

Michal Lejko

Pomáhal som pri učení deťom

Mám ich 5 a pekne na striedačku - chlapec, dievča...chlapec. Tie prvé sa už učia same. Ono sa to na vysokoškolákov aj patrí... Z tých mladších, ten najstarší už ma 11, tiež by mohol sam. Ten najmladší z mladších je samostatný od narodenie - on sam, on sam a vy choďte preč z jeho izby. No a dcérenka, stredná z mladších, tej vyšlo pri jednej slovnej úlohe, že ak je ona moja dcéra, tak ja som potom jej dcérenk.

  • 9. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
Dostal som od blogérky

Michal Lejko

Dostal som od blogérky

Je to veľmi zaujímavé, pestré zastúpenie blogerov a ešte pestrejšia kytica tém, štýlov, takticko-technických postupov pri získavaní čítateľov a svojim spôsobom aj tzv. karmy. O rôznorodosti diskutérov, ktorá sa pohybuje v širokom diapazóne ohraničenom na jednej strane genialitou a na druhej strane totálnym primitivizmom plným vulagarizmov, nekonštruktívnej kritiky a tľachania do vetra. Hold, každy sa prejavuje tak ako vie a tak sa tu na blogu sme všetci ciťme ako doma, aby všetci videli a pochopili, ako to u nás doma vyzerá!

  • 29. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Dneska ma oslovilo, čo ak aj vás

Michal Lejko

Dneska ma oslovilo, čo ak aj vás

Všetko na tom svete má svoje výhody aj nevýhody. Na dedine, v tom lepšom prípade, má každá konfesia svoj kostol a v ňom počas nedieľ, prikázaných sviatkov a možno aj cez pracovné dní raz za deň bohoslužby. Vo veľkých mestách je na Slovensku viac kostolov najmä katolíckych a tak si môžete každý deň vybrať, kde, o ktorej a ešte aj s ktorým kňazom budete ,,nabíjať svoje duchovné batérie." Ja som sa dnes vybral k Saleziánom. O tom, že sv. omšu pre školskú mládež má dnes otec /duchovný/ Ferdo /tak ho upraveným krstným menom mládežníci volajú/ som nevedel, ale je o ňom všeobecne známe, že čo kázeň, to aspoň jeden vtip. Ani dnes to nebolo inakšie.

  • 28. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Slovensko je právny štát

Michal Lejko

Slovensko je právny štát

Takéto a tomu podobné tvrdenia vychádzajú z úst našich popredných politikov.Je zaujímavé, že sa vyskytujú aj opačné tvrdenia a to z úst tak isto popredných politikov. Pre mňa je zvlášť pozoruhodné, že R.Fico... a k tomu všetkému ešte aj právnik je na čele tých, ktorí otvorene hovoria, že Slovensko nie je právny štát!

  • 21. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Jednoducho Emil - pokračovanie 8

Michal Lejko

Jednoducho Emil - pokračovanie 8

Vraj ako mi môže poslúžiť, to sa ešte uvidí, myslím si. Predstavil som sa, a v tom momente som si uvedomil, že si neviem tak rýchlo spomenúť na Emilove priezvisko. No..., ja sa chcem opýtať, či u Vás náhodou nie je Emil..., Emil..." Hlas na druhej strane povedal priezvisko tak súverenne, že som mal dojem, akoby na na tomto svete už ani iné priezvisko s kŕstnym menom Emil nemohlo byť. ,,Áno, presne tak. Je tam u vás," ,,A..., vy ste mu nejaká rodina, alebo...?" ,, Nie, som..., kto som mu vlastne - pomyslel som si, ja som jeho priateľ! Bože, čo som to povedal?! Veď slovo p r i a t e ľ má pre mňa tu na tejto Zemeguli navýššiu prioritu. Mám kopec známych, spolužiakov, kámošov, tzv. kamarátov, pätolízačov a neviem koho ešte, ale priateľ? Priateľov je ako šafránu...

  • 18. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Jednoducho Emil - pokračovanie 7

Michal Lejko

Jednoducho Emil - pokračovanie 7

Nevidel som ho a nepočul o ňom niekoľko mesiacov.Kadečo mi napadlo.Raz som sa dokonca pristihol pri myšlienke, že už tá jeho zlatá mamka vytiahla zo skrine ten oblek, ktorý mu nedovolila zobrať z domu, aby ho mala do čoho obliecť a ž ho raz naposledy vyprevadí z rodného domu. Nedalo mi to pokoja.Zaujímavý jav.Keď bol v našom meste a žil ako žil, občas ma znepokojoval.Boli chvíle, keď by som uvítal možnosť chvíľu si od neho oddychnúť.Teraz mi chýbal.Čo je s ním? Bol svojim spôsobom, vo svojom vnútri samotár.Osamelý medveď, tak sa raz o sebe vyjadril.Počkať!Osamelý medveď? Ćo robí osamelý medveď, keď sa blíži zima? Vyhľadal som tel.číslo k ním domov.Ozvala sa jeho mamka.Bol...kamaráti...alkohol...nedalo sa...odišiel...nevie...čosi počula, že Žakarovce, Žakorce...,,Nie!",skočim je do reči,,Žakovce, Žakovce teta, otec Marián Kuffa, človek v veľkým Č,jednička, aifelšpic...

  • 15. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu